Bestuur en Organisatie

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1.

Via alle kanalen krijgen burgers en bedrijven dezelfde informatie, waarbij waar mogelijk steeds meer sturing plaatsvindt naar het digitale kanaal. In 2019 zullen de afdeling Burgerzaken en de afdeling Klantcontacten worden samengevoegd tot een afdeling. Hiermee willen we bereiken dat alle burgers onafhankelijk van het gekozen kanaal (digitaal, telefonie, balie en post) dezelfde dienstverlening ervaren.

2.

Verbeteren van de informatie-uitwisseling tussen de frontoffice en backoffice (ketenoptimalisatie).

3.

Verkiezingen voor Provinciale Staten, Europees Parlement en Waterschap organiseren.

4.

Optimaliseren van de gemeentebrede bereikbaarheid.

Toelichting

1.

Met ingang van 1 januari 2020 is de samenvoeging van de afdelingen Burgerzaken en Klantcontacten afgerond en start de nieuwe afdeling Publiekszaken. De samenvoeging maakt het mogelijk om de komende jaren de kanaalsturing en kanaalgelijkheid verder te optimaliseren.

2.

In 2019 is er verder gewerkt aan de implementatie van werkprocessen in het gemeentebrede zaaksysteem Liber. Dit is een traject wat ook in 2020 vervolgd wordt.

3.

De verkiezingen zijn zonder noemenswaardige incidenten verlopen.

4.

Afgelopen jaar is er ingezoomd op de interne telefonische bereikbaarheid. Een van de constatering is dat het aantal van 20.000 terugbelverzoeken een flinke impact hebben op de organisatie. Het in beeld brengen hiervan per afdeling heeft inmiddels voor enige verbetering gezorgd. Echter is dit voor 2020 wederom een aandachtspunt.

ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/09/2020 15:48:11 met de export van 06/03/2020 14:59:49